Tuesday, August 5, 2014

Salam Aidulfitri

9 Syawal 1435,
Salam Aidulfitri dan Maaf zahir Batin buat semua
Aidilfitri kali ini Alhamdulillah semua dapat berkumpul walau adik ipar terpaksa bertugas pada hari kemenangan.
Seperti tahun tahun yang lalu tugas rutinku adalah buat ketupat palas sebaldi hasil air tangan.
Raya pertama kami ke rumah nenek di Perak, seterusnya ke Pulau Pinang dan the rest masih di Malaysia darul Aman tercinta, beza besar, walau bagaimana canggihnya Bandaraya Kuala Lumpur masih tak boleh lawan kedamaian dan keselesaan yang terdapat di kampung halaman sendiri, walau tahu akan stuck in terrible traffic all the way balik ray KUL - KDH tp semua sanggup kan?
Raya ke 4 membawa aku ke Muar, satu tempat yg seumur hidup tak pernah terfikir akan beraya di sana tetapi tahun ini aku di sana.
Satu keistimewaan yang aku rasa adalah Marhaban dari rumah ke rumah, dan mendoakan kesejahteraan orang orang rumah tersebut, dan orang datang bertandang sehingga pukul 12 tengah malam!!
Raya ke 5 org org Muar masih sibuk bergaya nak raya ke rumah rumah sedara! Kalau kat tempat aku, kompem aku tengah steady makan cookies sambil layan movie berseluar 'joyah sport' dan bersarungkan tshirt adik aku yang dirembat dengan jayanya!
Aku bergenang air mata ketika Marhaban itu berlangsung, aku terbayang kalau di tempat sendiri semua sibuk nak tayang handbag siapa paling mahal, kereta siapa paling hebat, kuih siapa paling class, baju raya siapa paling gojes, anak siapa paling cemerlang, gemilang terbilang dan sebagainya.
Entahla, dulu aku harap aku lah org yg paling hebat antara semua, aku boleh beli handbag mahal, kasut mahal, dine in tempat mahal, travel sana sini, beli kereta mahal malu la kalau pkai viva (maafkan atas kebodohan aku yang lalu), nak balik kampung harusla bergaya walau balik KL nanti 'terpaksa' puasa 6.
Tapi agaknya, " the older you get, the lesser shit u care", itu sangatlah betul. Aku dah tak kisah apa orang nak fikir tentang aku yang aku tahu aku hidup gembira.

SELAMAT HARI RAYA =)

p/s: entry kali ni mcm tunggang tebalik, balik opis nak menulis sambil buat kerja tak fokus jadinya! wahahahaha! Macamla ada org baca blog  akuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu!kahkahkah

No comments:

Memories

It's funny when all those little stupid thing that you've uploaded and deleted still remain there. Internet never delete it after al...