Tuesday, September 16, 2014

Rindu

Rindu itu sejenis perasaan
Kadang kadang rindu itu datang dalam bentuk gembira,
Kadadang kadang rindu itu menyakitkan,
Rindu juga membuatkan kita bahagia,
Dan ada juga ridu yang meresahkan.

Saya rindu awak!
Setiap hari saya rindu awak!
Setiap hari hati saya teringatkan awak!
Awak jauh di sana dan saya ada di sini,
Jadi perasaan yang selalu menyapa adalah rindu!

Kenpa perlu rindu?
Kalau tiada rindu adakah manusia mati?
Pada zahirnya manusia tidak mati jika tiada perasaan.
Sihat tubuh badan dan akal fikiran, cuma,
Serupa mati sebab tiada rasa yang tinggal.

Selagi ada rinduku padamu,
Selama itulah perasaan kasih masih ada.
Semai lah benih rindu sehingga bercambah serta merimbun.
Andai satu hari nanti rindu itu sudah tiada,
Tidak bermakna tiada kasih sayang dan cinta.
Mungkin sudah tidak seindah dan sekuat dahulu
Mungkin terpaksa mendahulukan tanggungjawab terlebih dahulu.

P/s: Saya Rindu Awak >_<

No comments:

Memories

It's funny when all those little stupid thing that you've uploaded and deleted still remain there. Internet never delete it after al...