Friday, October 10, 2014

Harga Sebuah Kematian

Kematian sangatlah ditakuti
Karena kita tak tahu apa yg berlaku selepas kematian
Sebab tak ada orang yang kembali dari kematian dan menceritakan secara fakta apa yang sebenarnya terjadi selepas kematian
Dulu sewaktu aku sekolah menengah aku tertanya tanya bagaimana agaknya kematian
Aku sampai tanya kawan aku yang pada waktu tu yatim piatu apa perasaannya sebab aku nak tau
Allah bagi aku rasa kesakitan itu dengan bagi aku rasa kehilangan tu
Kucing aku kena gelek dengan jiran sebelah, dia mai ketuk pintu aku dan bg loceng kucing yg dah kemik sbb katanya tak perasan time reverse kereta dan dia minta maaf
Aku menangis semalaman dan kadang kadang seolah olah terngiang ngiang bunyi loceng kucing aku tu
Esoknya aku minta maaf kat kawan aku kat sekolah tu sebab kematian kucing tu pun aku dah rsa teruk sangat sakit dia
Kematian pertama yang dekat dengan aku jadi pada umur aku 15 tahun, arwah atok meninggal sesak nafas
Aku tak pasti sangat perasaan aku pada waktu tu yang aku tau time aku sampai kampung aku kena baca Al-Quran smpai pagi sebelah jenazah dan esoknya arwah atok dikebumikan
Aku rasa kosong sangat pada waktu tu
As time goes by aku mengharungi banyak lagi kematian
Apa yang pasti, people only knows you more when your dead, hear and listen to you more after you die, they remembered you for quite sometime and then they go on with your life and forget about you
As for now, nenek hospitalized kt ICU due to cancer stage 4
Dia dah tak sedar as for my mama said, just tunggu masa
Dr said there's no hope because she's too weak and already suffer a lot
What actually happen is all my mama's sibling not talking to each other for quite some time, some years actually
But when this happen, they tend to contact each other and start talking to each other
Setiap kejadian mempunyai hikmah yang sangat besar
As for me, even thou my engagement  kena postpone, tipu la kalau aku tak rasa terkilan but one way to another my relation with his mother n also mama n his mother mcm lagi dekat
And for you my love, thank you even you so far away, youre being a sweetheart that always check up upon me
Nenek, whatever life give you, I always pray you the best. Semoga urusan nenek diringankan dan dipermudahkan. I always love you nenek. Al-Fatihah


No comments:

Memories

It's funny when all those little stupid thing that you've uploaded and deleted still remain there. Internet never delete it after al...